fredag 5. mars 2010

Konfirmasjon

Jeg har vært på konfirmasjonskurs med Ida (Little) hos Steffens, dvs det handlet om invitasjonskort samt bordkort til konfirmasjon. Jeg er allerede i full gang med å lage invitasjonskortene til datteren's konfirmasjon i september, men var spent på hva Ida ville vi skulle lage :-)


Her har vi lagd et invitasjonskort ut av et mønsterpapir, med tosidig mønster. Som dere kan se, bruker vi litt av den andre siden her, hvor vi puttet blondekant under, og limte fast. Selve invitasjonen ligger inne i kortet. Vi har distresset (vintage photo) alle kantene; tegnet sømkant rundt hele, puttet på en liten bukett (oops; min holdt på å falle ut...) og festet det hele med sløyfe.

Mye jobb, men du verden så lekkert. Grunnen til at jeg vil vise det frem, er nemlig det matchende bordkortet som jeg smeltet helt av !

Samme teknikken som på invtasjonskortet; med blondekant under bretten, blomster og sløyfe (som for øvrig er en hvit sløyfe fra søstrene Greene, som er fargelagt med ProMarker pen !) Her er det som dere kan se, plass til en liten hilsen til hver enkelt gjest - er det ikke nydelig ?

12 kommentarer:

Trine Pedersen sa...

ÅÅÅÅ, så vakkert.:) Det grønne silkebåndet på rosa papir var helt nydelig. Blomstene og blondene passer perfekt. Dett må bare bli en innertier. :)

Ha ei koselig helg!

Klem, Trine :)

Ps Så koselig at du har lagt deg som følger hos meg.

Guro sa...

Å så flott!!!! Masse fint å snappe opp på kurs, disse var virkelig skjønne :-) Kommer til å slå ann på konfirmasjonen, er sikker på at folk tar med seg borkortene hjem, så lekre som de var ;-) Smart med plass til hilsen.
Ha en fin helg :-)
Klem Guro

bestevenn sa...

Det var nydelig innbydelse og bordkort. Kjempegod ide. Så treffes vi på tirsdag?

Bibbi sa...

Så lekker invitasjon og bordkort du har laget!

Du hadde utrolig mye flott i bloggen din...

Pia sa...

wow super flot kort i skønne farver

Marianne sa...

Så flott innbydelse - og bordkortet også. Enig med deg at bordkortet «tar kaka»!
Ha en super uke!
♥ M ♥

Mette sa...

Lekker og stilig!! Herlig med den grønne sløyfa på!
Ha ei fin og kreativ uke!
Klem Mette

Eli Kristin Magnussen sa...

Så flotte konfirmasjonskort du har laget, flott og gjennomført serie :) Jeg har konfirmant i april, så jeg er sent ute. Vil også lage en "rød tråd" gjennom invitasjoner, bordkort og takkekort. Jeg skal lage mine i løpet av uken - venter bare på et par ting som skal komme i posten.. skulle vært her før helgen, eek! :D Moro å lage det selv iallfall!

Lykke til med dine forberedelser. Du har god tid, he-he!

mettepip sa...

Dette var kjempeflott! Masse lekre detaljer. Alltid noen tips å hente på kurs.
Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Det setter jeg pris på!
Jeg har lagt til Casa Kreativ i forumlinken på bloggen min, så du kan finne den ved å klikke der.
klem fra
Mette

Toneloni * Tonje sa...

hei

Å så mye flott du lager. Takk for hyggelig kommentar hos meg og ikke minst tusen takk for det veldig hyggelige "Connie-kurset" vi hadde sammen i går.

Håper vi sees igjen

Klem
Tonje

Yvonne sa...

Dærsken, dette var flotte saker! Så personlig og koselig å få en liten hilsen i bordkortet da. (Får bare håpe du ikke skal ha en gullion gjester, hi-hi). Herlige flotte farger du har brukt her og.
Klem

Lene S sa...

Nydelig kort!Lekkert med det limegrønne båndet mot det rosa :)