onsdag 10. februar 2010

Creative background

As I promised yesterday; here is one of the cards I made at the workshop yesterday:



I have used gesso, and then sprayed a few drops of Distress Water Refills mixed with water on to a rubber plate, and rubbed the cardbox (white) paper in this mix. Thereafter I stamped the entire sheet with a textstamp and one swirl stamp (think both are of Tim Holz'). The vintage photo was glued and framed first with gel, then after having dried up a bit, with colour (like a creamy colour with 7/8 different colours in it, no name..).  As you probably can see, I also rubbed all edges with some  colour, to frame the entire sheet in.
Very simple tecnique, and I like it so much ! It's fun :-)

7 kommentarer:

jannes hobbykrok sa...

Så flott kortet ditt er!herlige farger,og nydelig vintagebilde!
Janne

Mette sa...

Se der ja...kjempflott kort Turid!! Stilig fra a til å..., noe mer er vel ikke å si:-)
Klem Mette

Lynn Stevens sa...

This is delightful,sounds like a fun class! Thank you for stopping by my blog and for your kind words!
Lynn

Marianne sa...

Så flott kort! Det er tydelig at jeg gikk glipp av store ting (og mye lærdom) på tirsdag! Håper å ta det igjen ved en annen anledning. Blir spennende å se om du bruker dette fremover - og kanskje videreutvikler teknikken?
Ha en super dag!
♥ Sakkalo ♥

bestevenn sa...

Hei, og takk for sist. Så moro å være på kurs med Connie, gleder meg til de neste også. Fikk helt påskefornemmelser av den nydelige buketten du hadde laget. Og nydelig kort du har laget til utfordringen til Kort o Mania, lag på lag. Gøy at du fant bloggen min. Vi sees.

moi sa...

I can see this technique is fun for you because the result is so great.

hugs, moi

Solrunn sa...

WOW, så Utrolig flott det kortet ble;)) Ikke vanskelig å se at du Koste deg på kurs med Connie. Tror jeg må ta meg en tur på Steffens en gang du er der .... Det hadde vært så morro Å treffes i en slik setting også;)) Jeg har sett igjennom hele bloggen din og wooow for en samling .... du er jo helt rå jo;) Så nå gleder jeg meg til å se fortsettelsen;))

Stor klem fra Solrunn!