tirsdag 31. januar 2012

Metallbok ++

Min eldste tante fyller 89 år i dag, og til henne lagde jeg dette kortet i form av en
omgjort gammel bok av Danielle Steel, som både tante og jeg har lest (opptil
mange av..)




Jeg har brukt metalltape på utsiden av boken; etter å ha plassert både
silhouette (takk til Yvonne), hjerterad og blomsterrad, samt swirl og mesh
pluss en kattecharm først. Det er faktisk flere tulipanpuncher her også, men
de synes knapt...
 

Fant en tørrembosser med 'warm wishes', og en vintage blomst fra Prima
oppå blomsterraden. Det blå på bokstavene er faktisk ProMarker
Indigo Blue.


Er ikke denne silhouetten flott ? Jeg tok sølvgrå rub on på her, som jeg også
gjorde på G-nøkkelen på baksiden av boken.


Her er baksiden. Digger dette urverket til TH :-)) De rødrosa blomstene
er tørrembosset metalltape som jeg har stanset tre forskjellige størrelser
av blomster av, lagt oppå hverandre og tatt farget rub on på til slutt.
Somerfuglen fikk litt grønnfarge på :-)


G-nøkkel og sommerfugler kommer også fra Yvonne :-) Takketakk !


Her har jeg lagd innsiden etter inspirasjon fra dyktige Wenche, som også skar opp
selve permen - kjempestilig !

Mønsterark fra resteskuffen (3ndy papir ??), et KH stempel
og en Spellbinders ramme rundt vår personlig hilsen. 


På andre siden har jeg 'gravd ut' masse papir, sentrert og nærmest fylt opp
med diverse blomster fra Wild Orchid Craft og Kort og Godt, pluss perleblomsten
jeg fikk av Laila (tusen takk). Dette etter å ha svertet med Toga mini stempelpute.
For ikke å bla i boken, har jeg festet en svart blonde på siden (hjalp det, tro ? Nei...) 

Helt nederst;  en liten ramme med bokstavene Til lykke !

(Beklager bildekvaliteten; bildene ble tatt tidlig i morges før lyset sto opp
da jeg dro tidlig og tok med boken..)

Har lyst til å prøve meg i disse utfordringene:

Scrappekammeret - no 46 - metalltape og/eller steampunk

Scrapperiket - no 44 - anything goes

Wild orchid challenge - no 41 - creature (butterfly and a cat charm)


Ønsker alle som er innom en fortsatt god uke.
Selv får jeg scrappebesøk i morgen,
og gleder meg til god middag m scrapping attåt :-))

14 kommentarer:

bestevenn sa...

Det ble en stilig bok du laget her. Mye spennende å se på. Hyggelig at jubilanten satte pris på gaven. Klem til deg.

Bodil sa...

Denne ble skikkelig flott. Så mange flotte detaljer under tapen. Kjempefin inni også.
klem :)

Lenas kort sa...

Knall tøfft!!! Flink du Turid :-) Blir en glad tante det :-) Håper du ikke angrer deg å vil lese boken EN GANG TIL ;-) Ha en flott dag :-)

Marianne (Sakkalo) sa...

For en flott bok, Turid - masse herlige detaljer å fordype seg i. Dette har du dreisen på! :)
Stor klem fra meg

jannes hobbykrok sa...

Fy fillern du er så rå med metalltape! denne boka ble skikkelig stilig. Røff og feminin på samtidig! Lekkert!
Klem,Janne

Sabine`s verksted sa...

Fantastisk flott, her har du jobbet mye. Men virkelig stilig. Klem

Grethe sa...

Denne var flott! Veldig kul effekt av den metalltapen!

Tusen takk for bidrag til Scrappekammeret!

Pia sa...

super rålækker, flotte detaljer
knus Pia

Sissel sa...

Kjempeflott, så mange fine detaljer og stilig med farge sammen med metallet. Nå ble nok tanten glad:)
Klem Sissel

Eva Helen sa...

Kjempe Stilig!

Klem Fra Eva Helen

elsi sa...

Stilig bok :) Takk for at du er med på WOC sin utfordring ♥

Linda sa...

lekkert!

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår:)

Linda, Scrapperiket

Sandra sa...

Sinnsykt fint og mange flotte detaljer!

Smil fra Sandra:)

Kristine sa...

Kjempe fin bok :)

Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår!
Ha en riktig fin dag :)

Kristine
Scrapperiket