mandag 18. oktober 2010

Telyskort

Vel tilbake fra en fantastisk helg på Ski-treffet, kom jeg til et ryddig og rent hjem, takket være mine fenomenale svigerforeldre, som kom ens ærend fra Sunnmøre (8 timer i bil en vei), for å sitte 'barnevakt' mens min kjære var i Kina (forretningsreise), og jeg på Ski-treff.  Hvor heldig kan man være ? (Ref noen andre ikke fullt så heldig med svigers'ene på treffet..)

Selvfølgelig måtte jeg gi de et kort på veien; et telyskort, siden de er med på å lyse opp tilværelsen vår her :-) Etter tutorial fra Marianne (som jeg var så heldig å hilse på i helgen), lagde jeg dette kortet:

Med perler fra Kort og Godt, blomsterbåd og enkeltvis i bursdagsgave(r), og et vakkert motiv fra Sarah Kay. Jeg synes disse to er ordentlig søte, og skyggefargen matchet jo kartongen helt perfekt ! (Motivet er fargelagt tidligere, har dessverre ikke fargene nå..)


Og her er innsiden; med en tag på venstre side i lomme, hvor melding er skrevet. Minimalt med pynt, men det ble i grunnen tykt nok, så det holdt :-) 4 hjørneperler, og organzasløyfebånd, pluss liten sløyfe på tag'en (fikk festet perleenden før jeg leverte kortet..)

Tror papiret er fra Nille (det var hvertfall tynt nok til å være derfra). Takkestemplet er fra Kreativ Hobby, og diesene er Spellbinders.

 
Dette kortet legger jeg inn i utfordringene hos

Pocket full of posies - roses and champagne - a celebration - jeg feirer mine svigerforeldre :-)

Bunny zoes crafts - no 5 - autumn love

Abc challenge - F is for flowers

Craftalicious challenges - no 10 - anything goes

Pear tree designs - no 22 - free for all

The sisterhood of crafters - all things known as bling

Wild orchid  - no 8 - pastels (on my front)

Kort og godt - oktober - blomster og perler

Allsorts challenge - no 74 bingo - pearls - stickles - ribbon


                                                                                               

25 kommentarer:

Gro sa...

Takk for en flott helg på Ski, og underholdning ved bordet.
Jeg har blitt veldig fornøyd med bildet mitt jeg, men legger det ikke ut på bloggen. Da kan jo alle og enhver på FB også se det, og det er IKKE greit.

Nydelig Te-lys kort. Må snart få surra meg til å prøve et, jeg og.

Klem :o)

bojose sa...

Nydelig telyskort, så flotte farger. Nydelig motiv og akkurat nok pynt :)

Kalenderen blir her i huset og siden Jan ikke bryr seg om kalendere så blir den til meg selv :)

Ha en fin kveld, klem :)

Anne Bente sa...

hvor er den bare flot, og så flot farvelagt
klemmm

Lenas kort sa...

Ett aldeles nydelig lys kort :-) Nydelig motiv og søt pynting :-) Så fint att helgen ble vellykket :-) Håper vi kommer oss med neste gang :-) Ha en flott kveld :-)

Gry-Heidi sa...

Nydelig og koselig telyskort, Turid! Tenker nok svigers satte stor pris på dette... så snille dem er, og det fortjener du! :o)

Ha en strålende uke :o)

Klem :)

bestevenn sa...

Skikkelig flott telyskort. Jeg har såvidt fått skåret til et som skal bli til noe. Ditt er nydelig, og det var hyggelig at du fikk det ferdig slik at du kunne gi det bort. Så hyggelig å være sammen med deg i helgen, ja! Tusen takk for jobben som sufflør, du duger jammen til deg!

Pink lady sa...

Et nydelig telys-kort, Turid!!
Takk for en kjempe koselig helg!! Vi hadde det jammen gøy på bordet vårt du:-) Gleder meg til neste treff allerede, ja:-)

Ha en fin og kreativ uke!!
Klem Laila.

Lambi sa...

Takk for en herlig helg Turid! Du er en super dame! :) Vi sees snart igjen! :) Godt du har supre sviger foreldre! :) Nydelig kort du har laget til dem! Liker motivet ditt og det fine blomsterbåndet! Klem

Susie sa...

Gorgeous gift idea, love the image you've used too! Thanks for joining us at Pear Tree Designs this week and good luck x

Heidi sa...

Et nydelig telys kort du har laget Turid!
Så søtt motiv og flott pyntet:)
Godt med så flotte svigerforeldre.
Ha en fin dag, klem:)

craftybunny sa...

What a beautiful gift for someone.Gorgeous colours and love the daisy lace.Thanks for joining us at Pear Tree Designs :D
Lisa x

Pia sa...

såååå nydeligt lyskort
knus Pia

Sissel sa...

Åhh det var skikkelig lekkert, nydelige farger og motiv. Den oppskriften må jeg prøve en dag tiiiiiiiiiden strekker til, skjønner ikke hvordan jeg skal få nok timer i døgnet til alle pusleriene jeg har lyst til å prøve ut.
Ser ut som om dere har en utrolig koselig helg på Ski, så bra!!

Klem Sissel

RubyM:) sa...

OHHH WOW VErY CLEVER AND WONDEFUL CARD.Great take on the flowers and thanks for joining us at ABC CHALLENGE,RubYM:)

Darlene (SCS:akronstamperdpk) sa...

So precious!! Thanks for joining us at The Sisterhood! Hope to see you again next challenge!

Mummylade sa...

This is a wonderful project! I'm glad you liked my bingo challenge this week at Allsorts. Thank you for joining and good luck!

clare sa...

Such a brilliant project. Thanks for joining our 'free for all' @ PTD this week. Good Luck! x

oheidia sa...

Knerten, takk for en nydelig hilsen i bloggen min! Det er jammen ikke rart jeg har funnet tonen med deg for du er jo bare skjønn du også - og jeg savnet deg faktisk ved min side i helgen :=)

Deilig at du fikk barnevakt - de besteforeldrene fortjente et så fint telyskort. Det var nydelig og tenker jentene likte å ha besteforeldrene for seg selv i helgen.

Vi snakkes snart, det er jeg sikker på!!!

Klem :=)

Marianne sa...

Åååå, så nydelig dette ble!!! Så varme gode farger, og så er det jo ingen hemelighet at jeg elsker Sarah Kay:)
Kjempekoselig å hilse på deg på treffet....det skulle bare ha vart så mye lenger:)
Ha en flott dag.
Klemmer fra Marianne:)

Maria Therese sa...

Tusen takk for så mange søte komentarer i blogen min ♥♥ de varmer masse!
Å så villle jeg også si WOW for et flott kort! Har ikke prøvd meg på slike telys kort.. ser så vanskelig ut men det er jo så fint!!

Ida sa...

Åååå!! For et herlig kort til dine snille, snille svigers!;o) Nyyydelig!!

Klemmer Ida:o)

Nina sa...

Nydelig telyskort. Godt å ha så snille svigerforeldre. Vil tro de ble glad for dette flotte kortet. En fin måte å si at du setter pris på de ved å gi de noe som du har lagt ned så mye arbeid i. klem

Vibeke sa...

Nydelig telyskort!!! Skal prøve meg på et sånt jeg også, synes de er så fine!!

Gry-Beate sa...

For et kjempe nydelig kort!! Jeg har ikke tort å startet på et slikt kort, har ikke helt tolmodighet!!!

;0)Gry-Beate

Mina sa...

so gorgeous and what a brilliant idea...thanks for joining in with the Bunny Zoe's Crafts monthly challenge
Mina xxx